God mat och gott sällskap

Igår blev det väldigt spontana middags planer med grannarna. Sedan jag fick höra att de hade haft "äggakaka" som nattamat på bröllopet har vi pratat om att de skulle bjuda oss på det eftersom jag aldrig har provat.
Erika ville att Mikael skulle ta en titt på deras gräsklippare, och dessutom kom han hem tidigt efter en kurs i Malmö så det passade liksom bra!
Gott var det, som en fluffig omelett ungefär. Kan inte förstå att jag bott här så länge med en matlagnings intresserad "urskåning" utan att ha provat denna omtalade "äggakaga".
Malva var helt hänförd över både över Theo och Aldes leksaker och deras sällskap.

Snart åker jag och Malva till Palle och Karin de ska äta och gå på spa med Kondis och Bageri kollegorna.
Deras barnvakt vågar sig inte dit då Olivia fått feber, men vi trotsar bacillerna. Jag är mer rädd för att tillfälligt bli ensamstående 3 barns mor.....


På vägen hem spanade Mikael och Malva in ett konstigt ogräs ute i sockerbetorna. Det visade sig vara en rödbeta som gått upp i fröstock.


 

Yesterday our neighbors invited us for dinner. Since I heard that they had "Skånsk äggakaka" as late-night snack at their wedding we have been talking about that I have to try it.
It was delicious it’s is kind of an omelet that you eat with bacon and lingonberry jam.
Malva was enjoying Theo and Aldes company, and their toys!

Tonight I’m going to Baby sit for Palle and Karin, well see how I cope with being a single mom of three for one night....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0