Lyssna till kroppens signaler

Barnvaktandet igår gick fint, jag råkade bränna första omgången popcorn men annars var jag nog godkänd.
Kände mig väldigt stolt då Malva och Olivia somnade sida vid sida i Olivias säng. Själv somnade jag på soffan en stund senare.
Nu är det Mikaels tur att vara förkyld och som vanligt så blir han också sjukast. Han har stannat hemma från jobbet idag och ställt in morgondagens dyk planer med Johan.
Kul för mig och Malva att få en bonus dag med far. Men det är ju inte samma sak som då han är frisk och full av energi.
Jag har hunnit göra färdigt dop tårtorna och börjat förbereda för Mikaels mormors tårtor till hennes 80 års kalas.
Känns skönt att få det gjort, så att jag slipper stressa med det dagen innan.

Systers och hennes snälla granne körde upp med flyttlasset till Stockholm idag. Det känns overkligt att hon bor där nu.
Jag kommer att sakna hennes sällskap, som tur är kan jag fortfarande få kloka råd på telefon.
Förhoppningsvis ska hon trivas både i staden och på Haflöfs, och annars är det bara att leta sig vidare (gärna tillbaka till Skåne isåfall).

Malva gillade majsen som farmor plockat på ett av deras fält.


Det blir choklad botten, hallon tryffel och hallonmousse i både dop tårtor och födelsedags tårtor.

The baby sitting went well, I burnt the first batch of popcorn but besides that I think I passed. Now poor Mikael has cached a cold and as usual he gets worse than me and Malva. Today I have finished the cakes for the baptize and started preparing the cakes I’m making for Mikaels grandmothers 80th birthday. It feels so good that for once I´m one step ahead of things. My sister has now officially moved to Stockholm, I will miss her terribly. Hopefully she will enjoy both the city and her new job. Otherwise she is more than welcome back to Skåne.


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag kommer att sakna att träffa er så ofta! Men jag tror nog vi får till det så att vi kan ses minst en gång i månaden!



Jag tror att Malva håller på att bli en sybarit. Har int esett någon njuta så mycket av en majskolv förr. Snacka om att vara närvarande!



Kram

2011-08-28 @ 11:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0