Ibland måste man låta ambitionen vila

I helgen har Maria varit nere från Stockholm. Hon valde helt rätt helg för vi har fått sommaren tillbaka! Jag och Malva hämtade henne hos Jane och Andreas i Hörby. Jag hade beställt ett lamm av dem och gissa om jag blev glad då jag insåg att det var styckat och klart. Jag har gruvat mig i en månad för att stycka jag tror att det hade blivit mest köttfärs om jag hade gjort det. Så nu är det bara att komma på vad jag ska laga. Jag kan nog räkna på en hand hur många gånger i mitt liv jag ätit lamm. Ska bli spännande i varje fall!

Bilder från Jane och Andreas gårdsbutik @tlantis tagna i november 2010.







This past weekend my sister came down from Stockholm. She could not have chosen a better time because the summer is back! On Saturday me and Malva picked here up at Jane and Andreas place. I have ordered an organic lamb from them and guess if I was relieved when I realized that everything was taken care of. The meat was packed and marked so I could just put it in the freezer. I think I have eaten lamb maybe five times in my life, so we´ll see if I can figure out what to cook.


Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, det var en helt perfekt helg! Vila, glädje, kärlek och en massa närhet! Du är världens bästa lillasyster! Kram

2011-10-03 @ 22:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0