Det går fort när man har roligt

Dagarna som gått har varit fullspäckade av aktiviteter och jag har inte tagit mig tid för att skriva något.
I onsdags hade jag Malva och Elin en härlig dag i Hörby trakten. Vi besökte Jane och Andreas och handlade massor i deras underbara gårdsbutik. Man blir så glad att man kan handla ekologiskt bakpulver, popcorn, grönsaker, rengöringsmedel med mera. Det är väl värt ett besök för alla som har vägarna förbi Hörby.
Vi han också med Yangtorp, ett gigantiskt kinesiskt komplex mitt ute i skogen som har Qigong kurser hotell verksamhet osv. Därifrån promenerade vi till café Kagan vilket otroligt ställe, jag ville inte gå därifrån det var som att tiden stått stilla.
En dag har även spenderats på Högalid jag målade brädor och Malva fick åka traktor. Det  mycket oj, vinkande och pillande på spakar enligt Mikael. Han Kent och praktikanten Linus höll på för fullt med att gräva plint hål till nya stallet.

En del bakande och en fantastisk möhippa har också ägt rum men det får bli ett annat inlägg.

Kameran stannade hemma i onsdags, men det här är en bild lånad från café Kagans hemsida.


En bild säger mer än tusen ord.


Full koncentration krävs när man kör traktor.


Imorse innan Mikael körde till jobbet cyklade vi till Olof Viktors för att köpa frukost bullar.
Det gjorde vi förra söndagen med, hoppas att det hålleri sig.

The past few days has been crazy and I haven´t taken the time to write. On Wednesday I had a lovely day with Malva and Elin we visited some places in central Skåne. My friend Jane´s farm shop, a gigantic Chineese complex and a lovely café where it seems like the time has stood still a long time.
We have also spent one day att the farm (Högalid), I painted and Malva drove tractor with her father. She seamed quite exited about it and was according to Mikael weary curious about the levers. Mikael his father and an intern, are digging at the building site every day now.

Besides all this an hen party and some serious baking has taken place, but that will have to be another post.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0