Ett rikt liv behöver inte kosta så mycket

Idag hade vi avslutnings träff för BVC gruppen, trevligt att träffa alla och kul att se hur mycket barnen har vuxit. Man ser det ju inte på samma sätt på Malva som jag träffar hela tiden.
Jag hade med mig tårta, en annan hade bullar och en tredje muffins så det var gott om fika. 
Köpte även med mig en liter mjölk till kaffet, var tvungen att ta en där Mikael var med!
Skåne mejerier satsar mycket på konsument kontakt bla. genom besöks gårdar och möjligheten att ringa direkt till bonden. Högalid är en av dessa gårdar, läs mer här!
För övrigt ser vi inte mycket av honom nu, de har fått datum satt för när plintarna till stall stommen kommer. Det blir tisdag om knappt en vecka och de har mycket kvar att göra innan dess.

Andra träffen med baby massage i slutet av november i fjol. Malva är nere i vänstra hörnet.


Såhår såg det ut idag.
 

Det här är bilden som pryder mjölk förpackningarna.


Och såhär ser de ut.




Today we had the last gathering for children in this area born between August and September 2010. It was great seeing everyone and interesting to see how much the children has grown. I brought cake, another one cinnamon buns and third cupcakes, so there was no lack of “fika”. I bought some milk for the coffee as well and off course I chose the one with Mikael´s picture on the front!
Other than that we don´t see much of him, they are running late with the preparationes for the stable. And soon the construction woorkers will be there.


Kommentarer
Postat av: Maria

Shit va barn växer fort alltså!! Lilla Malva kommer ju att va stora tjejen nästa gång jag träffar henne :) Tack för kommentaren vännen, det va roligt att höra! :) Självklart måste vi höras snart, va för länge sen nu igen! Men jag skriver ändå mitt pannkaksrecept nu direkt, så du får det snabbt :) Brukar göra dubbelsats och då blir det 8 dl mjöl, 6 ägg, 1,2 liter mjölk och glöm inte saltet ;) haha.. kram på dig!

2011-09-09 @ 23:47:15
URL: http://xxmariaxx.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh, så fort de går! Måste vara hur tillfredsställande som helst att jobba på BVC. Kram

2011-09-11 @ 21:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0