Vägen är målet

Något jag alltid kommer att bära med mig är minnena från min och Marias vandring på "Camino de Santiago de compostella" en mer än tusen år gammal pilgrimsled.
 Idag är det två år sedan vi kom till S:t Jean Pied de Port vid Pyrenéerna fot i södra Frankrike och löste våra pilgrims pass. På 26 dagar gick vi 800km till Santiago som ligger i det nordvästra hörnet av Spanien. Den fysiska resan slutade där men den största resan som är den inre pågår fortfarande och har inget slut.
Jag tror inte att det går en dag utan att jag tänker på caminon, människor vi mötte och insikten av hur lite man behöver och vad som egentligen är viktigt.

Det är något speciellt och vördnadsfullt över att trampa den stig som så många gjort innan och så många kommer göra efter.


Ett par bilder från dag ett. Tänkte försöka lägga upp några fler från resten av vandringen en annan dag.






Today it is exactly two years since me and my sister started our pilgrimage on “Camino de Santiago de compostella” between S:t Jean Pied de Port in the south of France to Santiago in the northwestern corner of Spain. It took us 26 days to walk the 800 km, but the journey within never ends.




Kommentarer
Postat av: Maria

Så betydelsefulla 800 km kan vara. Så mycket de kan förändra, och förändrar... Tack för att vi gjorde det! Kram älskade syster! <3

2011-09-16 @ 22:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0